Jakub Giel

Powrót
W 2003 roku ukończył wrocławski Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. W tym samym roku rozpoczął pracę w Teatrze Jeleniogórskim, gdzie pozostał do roku 2006. Do ważniejszych ról z tego okresu należą: Artur w „Tangu” Mrożka (reż. P. Konieczyński), Romeo w „Romeo i Julia” Szekspira (reż. K. Rekowski)- wyróżnienie dla najlepszej realizacji szekspirowskiej w sezonie 2005/06 na X Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w 2005 roku, Frapper w „Czerwonych nosach” P. Barnesa (reż. M. Bogajewska), Amante w „Espresso” L. Frangione (reż. M. Bogajewska), Wynne w „Honorze samuraja” A. Rappa (reż. M. Strzępka)- za tę rolę otrzymał nagrodę Młodych na 5 Festiwalu prapremier w Bydgoszczy.
Od roku 2006 pracuje w Teatrze Polskim we Wrocławiu, gdzie zagrał między innymi takie role jak: Rzecznik w „Dziadach Ekshumacji” P. Demirskiego (reż. M. Strzępka), Podatnik w „Śmierci podatnika” P. Demirskiego (reż. M. Strzępka), Stanley Gardner w „Maydayu” Cooney’a (reż. W. Pokora), Laertes w „Hamlecie” Szekspira (reż. M. Pęcikiewicz), Maks Baum w „Ziemi obiecanej” Reymonta (reż. J. Klata), Trener w „Tęczowej Trybunie 2012” P. Demirskiego (reż. M. Strzępka), Tomasz, Doktor w „Dziadach” A. Mickiewicza (reż. M. Zadara). Od roku 2006 związany również z Teatrem Komedia we Wrocławiu gdzie zagrał role takie jak Gary Duffin w „Życie szkodzi zdrowiu” E. Chappella (reż. W. Dąbrowski), czy Wacław w „Zemście” A. Fredry (reż. P. Okoński) oraz Teatrem Małym we Wrocławiu- Hajmon w „Antygonie” Sofoklesa (reż. E. Kalisz), Walery w „Świętoszku” Moliera (reż. E. Kalisz), Tadeusz w „Panu Tadeuszu” (reż. E Kalisz).
Z Teatrem Ad Spectatores związany od roku  2011. Można go tu zobaczyć w rolach: papież Pius XIII w „Trupim synodzie” C. Reinera (reż. M. Masztalski), Jarosław Kaczyński w „Północy w Breslau” M. Masztalskiego (reż. M. Masztalski), Niemiec w „Obcych z Mons” (reż. M. Masztalski), a także w filmach „Kwarantanna” i „Zmierzch miasta”.
Poza realizacjami teatralnymi Jakub zagrał w filmach „W daljokom sorok piatom… Wsreczi na Elbie” reż. Mira Todorovska i Petro Aleksowski, „Żydowski Śpiewnik Wojenny” reż. A. Celiński, „Armagedon 1914” reż. C. Gutschmidt oraz serialach „Fala zbrodni”, „Pierwsza miłość”, „Niesamowite historie”, „Komisja morderstw”.

Teatr Ad Spectatores 2016